Det man lovar är man tvungen att hålla, right? 
Igen har jag lyckats lova allt för mycket. Jag hade trott att jag kunde förutståp åtminstone några veckors framtid, men nej. Mina senaste veckor har tagit underliga vändningar. Vändningar jag inte kunnat förutspå. Stora vändningar.  Jag har flyttat, börjat skolan, fått jobb, fått reda på att just jag blivit utvald att åka långt långt bort, samtidigt som jag har rört till i mitt livt att jag inte längre vet om jag borde stå på huvudet för att allt ska trilla tillbaka till någonslags ordning och reda.
 
Men då och då faller tanken på novellen. Jag borde, tänker jag. Nästa minut ligger jag efter i mitt egna schema som håller i trådarna för mitt liv. Jag vill, men hinner inte. Inte nu. 
 
Jag vill ju så gärna skriva både för mig själv och för er. Jag vill jag vill jag vill jag vill...
 
Men såklart kan jag inte prioritera novellen framför mina studier, mitt jobb, mitt privatliv, min framtid. 
 
Så nu måste jag erkänna; just nu har jag inte tid. Ett kapitel kan absolut dyka upp när som helst, men förvänta er inte det. 
 
Men kära vänner. Glöm mig inte. Jag finns här. 
Novellen SKA fortsätta. 
 
Men inte idag. Kanske imorgon. Vem vet...?
 
// väggblomman
 
Ps. Jag älskar er. 

1 kommentarer

Matilda

29 Aug 2013 20:48

Har också mycket just nu, men försök åtminstone :) Skriv lite då och då bör du har en lucka mellan lektionerna eller så. God Luck! ❤

Kommentera

Publiceras ej