Hjärtligt välkomna till fanfiction novellen "Believe This". 
 
Ärligt talat så kan jag inte förstå vad som flög i mig när jag satte mig ner och skapade den här sidan. Jag antar att det var en längtan till att börja skriva något, men också en chans att skapa något unikt bland alla dessa andra fanfiction noveller. Om detta kommer att lyckas, ja det har jag ingen aning om. 
 
Sedan är det ju också det faktum att jag förblir anonym. På grund av att jag valde att göra just en "Justin Bieber"-novell så är det ju klart att folk kommer börja undra varför. "Va?! Skriver DU en fanfiction-novell?!" Jag kan redan höra frågorna i huvudet. Jag är heller inte det ultimata fanet av mr Bieber, vilket kanske gör det hela konstigt till varför jag vill skriva det här. 
Som författare av en Justin Bieber-novell så kan jag ha möjlighet att nå en bred målgrupp, då det just finns så otroligt många Beliebers. Vilket betyder att jag kan utveckla mitt skrivande med kritik från er Beliebers. Förhoppningsvis kommer någon att vilja läsa novellen. 
 
Hur novellen kommer att utspela sig och hur karaktären av "Justin Bieber" är, det är ännu under planering och brainstorming. 
 
OBS! Eftersom jag inte är det ultimata fanet av JB och därmed inte har "så grym koll", så kommer antagligen en hel del fakta inte riktigt stämma överrens med verkligheten. Jag försöker så gott jag kan och har hittills googlat en hel del om honom bara för att få någon vinkel på hur jag skulle kunna ändra på hans liv. 
 
Detta är i alla fall säkert; Att jag kommer skriva om Justin ur det liv han lever nu; sångare, artist, berömd och just allt det där. Dock kommer jag att lägga in en helt annan karaktär som kan stöda den sidan som vi ser på Justin ifrån. Det får ni senare läsa om. Antagligen får denna personen också helt egna kapitel och ett eget "perspektiv", så att säga, med tankar och funderingar. 
 
 
Ska försöka skriva så aktivt jag kan, men jag har fortfarande inte något "schema" över hur ofta jag kommer att publicera kapitel osv. 
 
Ha de gött!
// Väggblomman

2 kommentarer

Blogg.se

07 Dec 2012 00:04

Lycka till med din nya blogg!

Svar: Jeeeeee. Första (automatiska) kommentaren. Hö hö.
Väggblomman

Hannah

09 May 2013 17:03

Grymt bra novell 😊

Svar: Tack! <3
-

Kommentera

Publiceras ej