Hejsan alla aktiva nätapor! :)
 
Som ni nog har märkt är jag världens trögaste novellförfattare just nu. Det suger att behöva sitta och ursäkta sig för ditt och datt som orsak till min oakvititet, eftersom jag absolut vill fortsätta skriva på novellen. Men det har dykt upp en massa gropar i vägen för inspirationen och skrivandet. 
 
För det första vet vi alla att det snart är JUL! Av många orsaker vill man hurra och tjoa, men för fler orsaker vill man dra täcket över huvudet och hoppas att allt passerar snabbt och smärtfritt. Plånboken dör en plågsam död och jag stressar över skolarbete, jobb och oinspirationen som bestämt sig för att gro fast. 

För det andra blev jag väldigt besviken på herr Biebers senaste musikvideo. Usch vad vi kvinnor plötsligt blev objektifierade. Vad tänkte de när de placerade en halvnaken kvinna i läder-kläder i en sexig pose på en motorcykel?! Vad tusan? Handlar allt om sex och skönhet nuförtiden?  Att han sjunger "All that matters.." samtidigt, gör det vidrigt. Som om "Allt som betyder något..." är halvnakna kvinnor som kråmar sig upp efter en vägg eller på en motorcykel. COME ON!!  
Är det inte meningen att en musikvideo ska stå för något? Att den ska representera låten? I det här fallet misslyckades de totalt. Tyvärr. 
 
Musikvideon gjorde att jag tappade hugget en aning för skrivandet av novellen, då jag plötsligt inte kunde förstå vad Justin tänkte när han gjorde videon. Visserligen är det ju jag som bestämmer när det kommer till botten hur jag vill att Justin ska framstå i min novell. Men såklart vill jag att det ska vara en Justin fansen känner igen, och inte den perfekta killen vi önskar att han vore. Musikvideon gick totalt emot det som jag som kvinna står, och jag hoppas inte att denna videostil fortsätter i nästa musikvideo. Hoppas de hittar en bättre regissör till nästa video. 
 
För det tredje när det kommer till novellskrivandet så har jag gjort en miserabel upptäckt och ett stort misstag, vilket har lett till en del sömnlösa timmar. Att placera Kim att bo i staden Detroit kunde inte ha varit ett större misstag. Detroit råkar vara en av USA:s fattigaste och farligaste städer. Och efter lite googlande och informationsletande, stod det klart för mig att det inte finns några direkta "säkra bostadsområden" eller ens en aningen uppstädade normala sådana. Staden är en industristad som håller på att rasera, vilket inte gör den till någon härlig stad att för unga att växa upp, och kag ser ingen orsak till att Kims familj skulle se det som en bra stad att växa upp i om de inte var fattiga och jobbade var tvugna att jobba inom metallindustrin. Derp. 
Därför funderar jag allvarligt talat på att omlokalisera Kims familj till en annan stad. Vilka följder detta kommer att ha storymässigt vet jag ännu inte. 
 
Så, det var en liten uppdate från min sida så att ni vet vad tusan jag håller på med. :D 
 
Ha en god och ostressfull jul och spendera inte alla slantar på onödiga julklappar!
 
// Väggblomman 
 
 
 
believethis.blogg.se,

1 kommentarer

Matilda

17 Dec 2013 21:41

Hahahahhahahahahhahahah. Kollade in bara för att bli överlycklig över ett inlägg :D haha #nomobb

Svar: Hahaha! :D <3 Vet hur störande det är med bloggar som inte uppdaterar. :)
-

Kommentera

Publiceras ej